Montag, 19. September 2016

آزاد شدن: ساختن انجمنهای دموکراتیک خودمختار / اوتونوم  محله ها

نوشته رفیق : جیمز هرود
Getting Free
Creating Association of Democratic 
Autonomous Neighborhood
James Herod
این کتاب را بزبان انگلیسی در صفحه ذیل بخوانید
http:// www.jamesherod.info 
*********************
ترجمه از : پیمان پایدار
=======================
Recommended Reading
 کتابهای توصیه شده برای خواندن
 
 
یک راه سریع برای مروری بر نمائی کلی از ادبیات چپ آزادیخواه و مترقی خلقى
 (منجمله تعداد فراوانی از عناوین آنارشیستی و ضد استبدادی/اتوریته گرایانه) همانا
کاوش در كاتالوگ 'ای کی پرس'(*)، که سالانه منتشر میشود است. نسخه 2004،
 به عنوان مثال، 215 صفحه، چاپ شده به اندازه کاغذ نامه ای، نوع نسبتا کوچک. نوشته های ترسیم شده است.کاتالوگ 'ای کی پرس' نسبتا مجموعه عظیمی است  از  کتب در حال  دسترس از بسیاری از ناشران و گروه های فعال ، هر چند به هیچ وجه کامل نیست. بزرگترین بخش در این کاتالوگ غیرداستانی است، اما 'ای کی' همچنین  آثار داستانی و همچنین عناوینی در حیطه صوتی و تصویری توزیع میکند. 'ای کی' همچنین متون خود را توزیع می کند، صرفا بیشتر انتشارات آنارشیستی . کاتالوگ را میتوانید از ای کی پرس شماره 674- ای خیابان 23 ، اوکلند کالیفرنیا 94612.
AK Press (*)
AK Press,674-A 23rd Street,Oakland, California 94612 (*)
 
 
برای کسانی که میخوان شروع کنند همین حالا / نیاز فوری دارند، در زیر لیستی از  72 اثر کلاسیک ذکر شده است. در میان اسامی زیادی که شامل نمیشوند:
 ژولیوس مارتوف، هانا آرنت، جورج سورل، الیسه رکلوس،کارل کائوتسکی، لوئی میشل، ژان پل سارتر، دوروتی دی، نستور ماخنوف، الکساندر هرزن، والتر بنجامین، رایا دونایوسکایا ، ایروینگ هاو، رائول ونیگم، سیدنی لنز، جک لندن، و ژان ژاک روسو(1). با اینترنت، در حال حاضر نسبتا آسان است پیدا کردن منابع از   آثار این نویسندگان، یا با متصل شدن به کاتالوگهای کتابخانه بزرگ (بمانند دنیای گربه'2 پایگاه  داده های کتابفروشان (3) (مانند 'بارنز اند نوبل'(4) و آمازون).من لیست این عناوین را به ترتیب آورده ام تا بنوعی حس زمان تاریخی را انتقال دهم. مهم است داشتن حسی در مورد شخص و زمان نگارشش .
(1) Julius Martov, Hannah Arendt,George Sorel Elisee Reclus, Karl Kautsky,Louise Michel, Jean-Paul Sartre, Dorothy Day Nestor Makhno,Alexander Herzen,Walter Benjamin,Raya Dunayevskaya, Irving Howe, Raoul Vaneigem, Sidney Lens,Jack Llondon, and Jean-Jacques
Rousseau.
 
(2)WorldCat
(3)bookseller databases
(4)Barnes and Noble

 
بعد، من یک  لیست 181 ای از کتب معاصر آورده ام (شروع آن عمدتا، از دهه 1960، اما با چند کتاب قدیمی دیگر که اضافه کردم ). من این را به دو بخش تقسیم کرده ام: 89 کتاب بلامنازع مربوط به فلسفه اجتماعی که اساس این کتاب است و سپس 92 اثر دیگر که توصیه میکنم. عناوین این کتب بر مبنای حروف الفبای نام نویسنده تنظیم شده است .

در نهایت، من یک لیست کوتاه(که به هیچ وجه جامع نیست، و بدون نظم خاصی) از نشريات، مجلات، روزنامه ها، و خبرنامه ها ارائه داده ام که ارزش بررسی دارند.

Keine Kommentare: