Sonntag, 31. Juli 2016


آزاد شدن: ساختن انجمنهای دموکراتیک خود مختار/اوتونوم محله ها
 نوشته رفیق : جیمز هرود
Getting Free
Creating Association of Democratic 
Autonomous Neighborhoods
James Herod
این کتاب را بزبان انگلیسی میتوانید در سایت ذیل بخوانید
http://www.jamesherod.info 
*********************
ترجمه از : پیمان پایدار
=======================
فصل دهم
Further Discussion of Topics Relevant
to the Proposed Strategy 
 گفتگوئی بيشتر در مورد موضوعات مربوط به استراتژی پيشنهادی

********************

(بخش 20م  و آخر این فصل) Further Studies
مطالعات بیشتر


نقد علمی تمام عیار از دولت نماینده گان('بورژوا دموکراسی' یا بهتره بگیم لیبرالیسم پارلمانی -م)، با پشتوانه تحقیق تئوریک و تاریخی، در دفاع از دموکراسی مستقیم،نیاز عاجل میباشد.
 چند کتاب و وب سایت های متعدد با تیتر "دمکراسى مستقيم"،صرفا به منظورهمه پرسی و رای گیری تلویزیونی ست، و نه به معنای مشارکت رو در رو برای تصمیم گیری در مجامع محلی. برای مقوله چنین مهم/ مرکزی فقر مطلب و دفاع تئوریکی خجالت آور است. پروژه خوبی خواهد شد برای کسی .




همین را می توان در مورد ایده حذف پول گفت. این شعار مرکزی بینش آنارشیستی بوده، اما تقریبا هیچ چیز پر محتوائی که من بدانم در موردش نوشته نشده است، هر چند یک گروه در فرانسه اخیرا با سازماندهی خود خیال دارند بر مبنای کار مارسل ماووس (*) درباره زیر و بم اقتصاد هدیه به تحقیق بپردازند. کمبود کار در این زمینه نیز خجالت آور است، و پروژه خوبی خواهد بود برای کسی .
(*) Marcel Mauss




به همان اندازه اضطراری ، بنظر من ، پاسخهای بهتری به این پرسش که " ما چی میخواهیم ؟" میباشد. خوشبختانه، بالاخره، کارهای خوب زیادی در این مورد در حال انجام شدن است. رئوس طرحی را که من در این کتاب پیرامون چگونه تمایل ما  برای زیستن بر شمرده ام صرفا سهم یک نفر در این تلاش بحساب می آید. کمک های بیشتری مورد نیاز است. من امیدواریم- به زودی-  به بررسی دقیق تری از تلاش های مختلف برای تصور از جامعه آزاد بپردازم . بسیاری از کتاب هائی که در حال ظهور می باشند، با این حال، توسط پوپوليستها مترقی نوشته شده، فعالین عدالت جهانی، و دیگران که دقیقا همسو با آنارشیستها نمیباشند ، هر چند چنین کتابهائی حاوی بصیرت فراوان و ایده های مفیدند.

Keine Kommentare: