Samstag, 11. Juni 2016


آزاد شدن: ساختن انجمنهای دموکراتیک خود مختار/اوتونوم محله ها
 نوشته رفیق : جیمز هرود
Getting Free
Creating Association of Democratic 
Autonomous Neighborhoods
James Herod
این کتاب را بزبان انگلیسی میتوانید در سایت ذیل بخوانید
http://www.jamesherod.info 
*********************
ترجمه از : پیمان پایدار
==========================
فصل دهم
Further Discussion of Topics Relevant
to the Proposed Strategy
گفتگوئی بيشتر در مورد موضوعات مربوط به استراتژی پيشنهادی

********************

(2)What Can Employee Association Do
 انجمن های کارکنان چه کاری ميتوانند بکنند؟
خيلی کارها . همان طور که قبلا گفته شد، همين که مردم گردهمائی کنند خودش حائز اهميت انقلابی ميباشد . انجمن های کارکنان از محل کارشان ميتوانند شروع به هدايت جنگ عليه سرمايه داری بکنند . آبها در اينجا گل آلوده تر است، چرا که، فعاليت مصيبت بار 150 ساله اتحاديه ها را پشت سر خود دارند . پس اول از همه، نمیبايستی هيچگونه سازمان بوروکراتيک در خارج  یا مقامهائی مزد بگير از اتحاديه وجود داشته باشد، هيچگونه حق ماهيانه یا سالن اتحاديه، و نه هیچگونه ميتينگهای محرمانه  نيمه شب بين نمايندگان اتحاديه و مديران کمپانی . کارکنان برای محل، زمان و حق گردهمايی در کار مبارزه خواهند کرد ، و تا آن موقع ما در خانه هايمان و يا محلی ديگر گرد هم جمع خواهيم شد . يک شاهی خرج نمايندگان اتحاديه نخواهد شد، همين طور نه برای اداره جات ، و ساختمانها. دوما، هيچگونه قراردادی در کار نخواهد بود . مبارزه می بايد بر مبنای روزانه هدايت گردد- بدون قول و قراری، و معامله ای/ زدو بندی.ما ميخواهيم بيشتر بگیریم و کمتر بدهیم /از خود مايه بگذاريم; اين لپ کلام است  . هدف ما ميبايستی برای روزی باشد که بتوانيم کارگاه یا کارخانه را کنترل کنیم، به دست خويش بگيريم، خودمان بگردانيمش، پروژه خودگردانی را بنيان بگذاريم، و فروش قدرت بازوی کارمان را متوقف سازيم . اما اين هدف دراز مدت ميباشد . هدف بلافاصله مان کار کمتر و در خواست بيشتر است .اين مانعی جلوی درصد سود خواهد گذاشت، روی انباشت سرمايه، و بلطبع خود سرمايه داری .

برای ميليونها کارگاه که سی کارکن و يا کمتر دارند، يک گروه همگنان (1) تمامی کار را خواهد پوشاند. در کارگاه های بزرگتر، ميبايستی چند تا يا خيلی از گروه همگان موجود باشد، شايد به پيروی از خطوط بخش های واحد مذکور. به طور مثال، در محل چاپخانه روزنامه با هزار کارکن، حدود چهل تا گروه همگنان جمع خواهند شد (به طور متوسط 25 نفر در هر گروه). چاپچی ها، چکاکان،[گراورکنان(2)]، هنرمندان، ويرايشگران، رانندگان کاميون، پستچی ها، حروف چين ها(صفحه پردازان)، حسابداران، عکاسان، و منشی ها همگی در گروه همائی گروه همگان ادغام ميشوند.

تصور کنيد که چگونه مدير عاملان کمپانی ها به خود خواهند لرزيد وقتی متوجه شوند که تمامی نيروی کارشان خود را به طور مستقل در گروه های خود مختار سازماندهی کرده اند، که اين گروهها گرد هم جمع ميشوند و با هم در ارتباط هستند، که با هم در مورد وقايع اتفاقيه در چاپخانه بحث ميکنند در حالی که به فرآوردن در خواست ها و ايجاد استراتژی ها دست ميزنند، و اینکه آنها طرح عملیات مستقيم را ميريزند و به گونه آشتی ناپذيری با مديريت خصومت دارند . تصور کنيد چگونه کل طبقه حاکم به شوک فرو خواهد رفت وقتی ببينند شهرها به تمامی توسط هزاران تا از چنين گروهها در هر کارخانه، اداره ، و مغازه پر است .

انجمن های کارکنان (کارگران) ميبايستی مجددا اين معرفت را به دست آورند که از ما کلاهبرداری ميشود، که سرمايه داری سيستم دزدی است ، و اين که چيزها ميتوانند اين جوری نباشند . آنها ميبايستی مجددا اين معرفت را کسب کنند که ما اين ثروت را بوجود آورده ايم و به ما تعلق دارد . انجمن ها ميتوانند بگونه های مختلف با مهر تائيد به قدم های بر شمرده بالا به در آوردن دل و روده سرمايه داری دست بزنند. آنها ميتوانند با برقراری رابطه با انجمن های محله ای نزديک محل کارشان به همکاری بپردازند . اين قدم اساسی است، هر چند بگونه سنتی سنديکاليست ها معتقد بوده اند که شورا های محل کار به تنهائی ميتوانند سرمايه داری را نابود کنند، من معتقدم که مبارزات محل کار ميبايستی با تاسيس نشست های خانگی محله(3) (بدنه تصميم گيرنده) توام گردند . همگام با  انجمن های اهل خانه(4) ، ما با داشتن حمله سه جانبه ميتوانيم موفق باشيم .

لازم به گفتن نيست که، به انجمنهای خود مختار کارکنان ما بطور وحشيانه حمله خواهد شد. تمام سعی شان را خواهند کرد که آنها را نابود گردانند و يا زير پايشان نشسته به عضويت خود در آورند و خنثی يشان کنند . در اين مسئله هيچ شک و شبهه ای به خود راه ندهيد . اين طرح پيک نيک نيست که ما داريم ميريزيم . 


(3)Peer groups / (1)Engravers / (2) Neighborhood home Assemblies
(4) Household Association

Keine Kommentare: