Montag, 16. Mai 2016


آزاد شدن: ساختن انجمنهای دموکراتیک خود مختار/اوتونوم محله ها
 نوشته رفیق : جیمز هرود
Getting Free
Creating Association of Democratic 
Autonomous Neighborhoods
James Herod
این کتاب را بزبان انگلیسی میتوانید در سایت ذیل بخوانید
http://www.jamesherod.info 
*********************
ترجمه از : پیمان پایدار
==========================


قسمت 32م از فصل هفتم
Reject Robert's Rule of Order
نفی کنید مقررات نوشته شده رابرت را


مقررات سفارشی رابرت، که توسط سرتیپ بازنشسته ارتش در سال  1876 نوشته شده، عمیقا در فرهنگ عامه ایالات متحده آمریکا جا افتاده ، تا آن حدی که 
که اغلب به طور خودکار به عنوان آیه های کتاب مقدس برای چگونه رفتار کردن در جلسات  بکار برده میشود. آنها مانند قانون خارجی ،از بالا بر ما تحمیل میشود. مردم فراموش میکنند که آنها میتوانند هر قانونی را که مایل باشند برای جلساتشان بنویسند، یا هیچ قانونی نداشته باشند. قوانین رابرت بیش از حد به رئیس جلسه قدرت میدهد. آنها مانورهای پارلمانی را تشویق میکنند. قوانینی خفقان آور و سفت و سختی هستند، و به راحتی میتوانند بگونه ماهرانه برای شکست اراده جمعی استفاده  شوند. ما نیاز به اختراع روالی انعطاف پذیرتر، دموکراتیک، و کمتر متمرکز برای سازماندهی جمعی انجمن هایمان داریم- روشهائی که اجازه دهند برای هرج و مرج بیشتر، خودانگیختانه ، وقفه، صحبت کردن خارج از نوبت، رای های سریع، بحث و استدلال ، و رویه گزینه های مختلف برای موارد مورد بحث . قطعا زمان آن رسیده که قوانین سفارشی رابرت را خارج از دستور بدانیم .

=================

قسمت 33م از فصل هفتم
Do Not Deposit Your Money in Corporate Banks

پولهای خود را در شرکتهای سرمایه گذاری / بانکها  واريز نکنيد

 به جای آن ، بدنبال بانک تعاونی بگرديد. اگردر نزديکی تان وجود ندارد ، دست بکار تاسيس آن شويد. در حال حاضر کاملا قانونی ست.( اگر گرايش به گسترش آن زياد شود ، به احتمال قوی جلوی بانکهای تعاونی غير انتفاعی , توسط گذراندن قانونی , گرفته خواهد شد.) بانکهای سرمايه داران از اندوخته های ما برای هر چه قوی تر کردن قدرت جهانی خويش و ضعيف تر کردن دنيای کومونيته های مستقل استفاده ميکنند. حقيقتا احمقانه ست که ما بطور اختياری درآمد هفتگی امان را به آنها دهيم که عليه خود ما استفاده کنند( تازه پول هم بهشون ميدهيم که اينکار رو بکنند).

=================


قسمت 34م از فصل هفتم
Try Not to Fall into Debt
سعی کنید بدهی بالا نياوريد

بدهی شخصی
، هر چند گاهی اوقات قضيه مرگ و زندگی در ميان باشد، و بالنتیجه ضروری، یکی از راههائی ست که سرمايه داران اختراع کرده تا بلکه بتوانند ما را به يوغ بردگی جهان خويش در آورند. شديدا کارائی دارد. سرمايه داران در شرايط کنونی به بار سنگين اين کوه بدهی وابسته هستند. حقيقتا به آنها صدمه خواهد خورد اگر مردم شروع به صرف نظر کردن از آن بکنند. بدهی داشتن ما را به کار سخت و مداوم کشانده، و به ترس از دست دادن کارمان واميدارد, انعطاف پذيری مان را کمتر، و در نهايت ما را اندوهگين ميکند. اشتباه بزرگیست که داوطلبانه به حاکمان اين اهرم نفوذ را بر روی زندگی مان بدهيم.

Keine Kommentare: