Freitag, 6. Mai 2016


آزاد شدن: ساختن انجمنهای دموکراتیک خود مختار/اوتونوم محله ها
 نوشته رفیق : جیمز هرود
Getting Free
Creating Association of Democratic 
Autonomous Neighborhoods
James Herod
این کتاب را بزبان انگلیسی میتوانید در سایت ذیل بخوانید
http://www.jamesherod.info 
*********************
ترجمه از : پیمان پایدار
==========================

قسمت 25م از فصل هفتم

Engage the Fight against Religion

درگیر مبارزه با /علیه مذهب شویم

تا همین دهه 60 قرن بیستم،  امکانش بود فکر کنیم که در مبارزه با دین پیروز شده باشیم . بنظر می آمد که پیشرفت های فوق العاده ارزش های روشنگری قرن هجدهم عمیقا جا افتاده باشند. پس چگونه چنین اتفاقی افتاد که چهل سال بعد ما خود را در دنیای سوداگرایانه / دو باره زنده شده بنیادگرائی مذهبی  مسیحی، یهودی، مسلمان و هندو پیدا کردیم/ یافتیم ؟


بخش بزرگی از توضیح، من عرض میکنم ، اینست که دولت ایالات متحده و رژیمهای دست نشانده متعددش، گاهی همراه با متحدان امپریالیستش؛ مدتهای مدیدیست که مشغول ترور کردن افراد مترقی  در سراسر جهان بوده اند . دقیقتر گفته باشم، دولت آمریکا مشغول به قتل رساندن مردمی بوده که سرمايه دارى و امپرياليسم را رد میکنند ، که اکثرشان افراد سکولار هستند. این بنیان قضیه میباشد. اخیرترینشان ، نابود کردن یک دولت مترقی و سکولار در یوگسلاوی و جایگزین کردنش با دولتهای کوچک راستگرا بر مبنای مذهب و قومیت. قبل از آن، ایالات متحده آمریکا دولت مترقی و سکولار در افغانستان را به دلیل متحد بودن با شوروی نابود کرد وآنرا با دولتی مبتنی بر بنیادگرایی اسلامی جایگزین نمود (در بزرگترین عملیات پنهانی سازمان جاسوسی سیا در تاریخ آمریکا ). جامعه مترقی در عراق را نابود کرد، با استفاده از متحدش صدام حسین، به قتل عام هزاران کمونیست، سندیکالیست، سوسیالیست، آنارشیست، لیبرال و اومنیستهای سکولار اقدام نمود .  رژیم دموکراتیک مصدق را در ایران سرنگون و با دیکتاتور سلطنتی، شاه، جایگزین کرد، که اقدام به نابودی ایرانیان مترقی، لیبرال و جامعه سکولار ( که بسیاری از آنها کمونیست و سوسیالیست بودند) نمود. پس تنها نیروی اجتماعی ای که باقی ماند و به اندازه کافی قدرتمند تا شاه را در بیست و پنج سال بعد سرنگون کند بنیادگرایان اسلامی بودند. سوسیالیست ها و ترقی خواهان در اسرائيل موجب ستم و آزار  قرار گرفته و برای دهها سال توسط دولت های جناح راستگرای حمایت شده توسط ایالات متحده آمریکا به حاشیه رانده شده اند. آیا جای تعجب است، پس، که بنیادگرایی یهودی دست بالا را گرفته ؟ در هند، ایالات متحده آمریکا همواره خود را با جناح راست متحد کرده است، دولتهای هوادار سرمایه داری که به سرکوب شدید هر جنبشی که هدفش تعمیق و گسترش دموکراسی بوده پرداخته ، چه توسط لیبرالها, سوسیالیست ها, یا کمونيست ها, تا زمانی که فقط  هندوهای فاشیست برای کنترل دولت باقی مانده اند. این لیست را میتوان ادامه داد .

همین مقوله در داخل ایالات متحده آمریکا نیز رخ داده است . آیا میتوان شکی داشت که  نابودی 'چپ نو' توسط دولت  در اواخر دهه 1960 و اوایل1970 راه را برای تجدید حیات بنیادگرائی مسیحی هموار کرد ؟ اگر انقلاب دهه 1960 پیروز میشد
، یا حتی تا حدی موفق ، این پدیده به احتمال زیاد هرگز اتفاق نمی افتاد. حتی چپ  نو را هم که بکنار بگذاریم , آیا کشور الان در چنگ بنیادگرایان مسیحی میبود اگر اراذل و اوباش فاشیست درون طبقه حاکم رهبران مترقی  بسیاری را چون مالکوم اکس(1)، مارتین لوتر کینگ جونیر/ کوچک-م (2)، و جان و رابرت کندی(3) به قتل نرسانده بود ؟ این چیز جدیدی نیست. آنها رهبران جنبش آنارشیسی شیکاگو را در سال 1880 بقتل رساندند; و به طور کلی، فرهنگ خود مختار طبقه کارگر را نابود کردند، که الهام گرفته شده از  کمونيسم ، سوسياليسم ، آنارشیسم ، سکولاریسم و بی خدایی/ آتئیسم. آنها جنبشهای بزرگ سوسیالیسی، سندیکالیستی، و آنارشیستی دهه 1920 را ، با  کشتن ، بزندان انداختن، یا رهبرانش را(منظور اما گلدمن و الکساندر برگمن -م) به تبعید فرستادن، نابود کردند و در غیر این صورت چوب لای چرخ فعالیتهایشان  گذاشتند (بقولی 'سابوتاژ' کردن-م) . آنها به 'ببرهای سیاه'(4) خاتمه دادند، بیست و هفت نفر از آنها را بقتل رساندند، تعداد بسیاری دیگر را بزندان انداختند، و دفاترشان را  در سراسر کشور به آتش کشیدند.
Martin Luther King Jr (2) / (1) Malcom X / (3) John F & Robert Kennedy 
Black Panthersجنبش سیاهپوستان مترقی که مسلح بودند و در محله هایشان صبحانه مجانی به کودکان میدادند. و این "خطرناکترین" پروژه برای رهبر/ سگ زنجیری طبقه حاکم (بخوان همانا  'اف بی آی') بود و از آن علنا سخن گفت(4)  

اما آیا شما تا کنون دیده اید که مسیحیان راستگرا را بقتل برسانند؟ البته که نه، حداقل نه خیلی اوقات. سرمايه داران به طور کلی عاشق مذهبیون متعصب هستند. آنها را مورد تشویق قرار میدهند ، پرورش داده ، و حمایت مادیشان میکنند، همراه با تمام دیگر صوفیان ، گروه های سکتاریستی و مواد مخدر فروشان که می توانند دست به گردنشان بگذارند.


ما دیگر نیازی در نگاه انداختن به تاریخ نداریم  تا ببینیم که مذهب سازمان یافته همواره معشوقه دولت بوده .هم پیمانی کنونی فی مابین بنیادگران مسیحی و تندروهای راستگرا در  حزب جمهوری خواه تمام شواهدیست که ما نیاز به اثبات آن داریم . اما این یک امر عجیب و غریب است چرا که پول و قدرتی که آنرا میسازد تنها خدائی ست که افراط گرایان جمهوری خواه عبادتش میکنند.


تا اینجا در سی سال گذشته، راست مسیحی جنگ فرهنگی وحشیانه ای را علیه لیبرال ها و سکولارهای اومنیست براه انداخته اند (کمونیست ها، سوسیالیست ها، آنارشیست ها و بیخدایان در حال حاضر آنقدر به حاشیه رانده شده اند که به سختی بحساب می آیند). راستگرایان مفرط مسیحی صرفا از لذت بردن آزادیهای مذهبیشان  ناراضی میباشند. آنها تصمیم گرفتن به جهت گیری سیاسی دست بزنند و دولت را تسخیر نموده تا اعتقادات خود را بر ملت تحمیل کنند. ما میبایست این مبارزه را یکبار دیگر تحت اختیار خود گیریم .

Keine Kommentare: