Samstag, 7. Mai 2016


آزاد شدن: ساختن انجمنهای دموکراتیک خود مختار/اوتونوم محله ها
 نوشته رفیق : جیمز هرود
Getting Free
Creating Association of Democratic 
Autonomous Neighborhoods
James Herod
این کتاب را بزبان انگلیسی میتوانید در سایت ذیل بخوانید
http://www.jamesherod.info 
*********************
ترجمه از : پیمان پایدار
==========================

قسمت 26م از فصل هفتم
Start Negotiating Global Agreements
شروع کنیم به مذاکرات پیرامون موافقت نامه های جهانی


منتقدان جهان محور ادعا می کنند که بسیاری از مشکلات ما در محدوده جهانی هستند و در نتیجه نیاز به نهادهای جهانی برای مقابله با آنها دارند. این درست است
که ما با بحران های جهانی زیادی روبرو هستیم است که تنها می تواند در سطح جهانی حل شوند, اما این درست نیست که ما نیاز به دولت جهانی به حل آنها داریم .  جوامع /کومونیته های محلی می توانند با ابتکار خود شروع کنند به مذاکره برای موافقتنامه های جهانی ، با دور زدن دولت ها. اگر معاهدات موجود ،که توسط مذاکرات دولت بسرانجام رسیده اند، ارزش حمایت کردن داشته باشد , جوامع محلی به راحتی میتوانند تائیدشان کنند (و هستند بسیاری از اینگونه معاهدات، پیرامون برخورد با اقیانوس ها، مین های زمینی، شکنجه، و غیره).  یا آنها می توانند به اصلاح این معاهدات در صورت لزوم برای بهبود بخشیدن به آنها و برای سازگار شدنشان با آنارشی  دست بزنند. طبیعتا, فرض بر این گذاشته شده که ما جوامع محلی ای داریم که سعی در باز پس گرفتن کنترل زندگی خود را دارند . پدیده اخیر در ایالات متحده آمریکا جائی که بیش از دویست شورای شهر به تصویب قطعنامه ای علیه لایحه 'میهن دوستی'(1) آمریکا و در دفاع از 'منشور حقوق' (2) اقدام ورزیدند نشان دهنده جهتی ست که ما میبایست حرکت کنیم . تجربه های اخذ شده در جنبش 'شهرهای خواهرگونه'(3) و یا 'شبکه های بین المللی سازمان های غیر دولتی'(4) ممکن است در اینجا مربوط باشند . 
Bill of Rights(2) / (1) Patriot Act U.S.A
International Networks of NGOs  (4) /(3) Sister Cities

 این ایده که ما به دولت های ملی نیازمندیم (و یا حتی بدتر دولتی جهانی) برای رسیدن به توافقهای جهانی برای مقابله با مشکلاتمان مضحک است. دولت های ملی، بیشتر اوقات ، علل اين بحرانها هستند.

Keine Kommentare: