Sonntag, 10. April 2016


آزاد شدن: ساختن انجمنهای دموکراتیک خود مختار/اوتونوم محله ها
 نوشته رفیق : جیمز هرود
Getting Free
Creating Association of Democratic 
Autonomous Neighborhoods
James Herod
این کتاب را بزبان انگلیسی میتوانید در سایت ذیل بخوانید
http://www.jamesherod.info 
*********************
ترجمه از : پیمان پایدار
==========================

قسمت دوازهم از فصل هفتم
Start Growing Some of Our Own Food

  شروع به رشد/ کاشتن بخشی از غذاهای خود بکنيم

اين فقط در چارچوب مبارزه برای قدرت دادن به کومونيته های محلی و نابودی 
سرما يه داری مفهوم خواهد داشت . هدف باز پس گرفتن حدی از خودکفائی و خود مختاری ست تا بلکه بتوان به وداع  گفتن با ,و بالنتیجه در آوردن دل و روده و نابود کردن ,سیستم سودجويانه دست يافت .در غير اين صورت بدام آنها(بدرون بازیشان) خواهيم افتاد . سرمايه داران ديگر نياز به جمعيت وسيع ميليونی انسانها ندارند . برای آنها علی السویه است که ما دور و بر باغچه سبزيجاتمان می پلکيم , در کارگاهی که در گاراژ داريم , و يا در اتاق ابزار کارمان سعی در فراهم کردن احتياجات اوليه زندگیمان مان هستيم . همين که آنها تکنولوژيهای اصلی را تحت کنترل خویش دارند , حاکميت را نیز, و بازار را هم  برای ادامه انباشت سرمايه در دست, دنیا را می توانند کنترل کنند . آنها خوشحال خواهند بود که شاهد تلف شدن ميليونها نفر از ما انسانها باشند . در حقيقت, دائما دارند راجع به آن صحبت ميکنند, و با اشتياق چشم انتظارش هستند.

 پس تاکتيک " شروع به کاشتن بخشی از مايهتاج غذائی خود" ناشی از هيچگونه توهم رمانتيک راجع به طبیعت (بخوان 'زمين مادری') و يا کارکردن با دستهايمان  نیست بلکه ريشه در نياز واقعی برای پایه گذاری استقلال و بقا می باشد . جمعيت شهری امروز بطور غير قابل تصوری با اختلال در عرضه غذائی آسيب پذير می باشند . و برای يک لحظه فکر نکنيد که حاکمين و کمپانيها, برای حفاظت از خويش و سيستمی که به آن وفا دارند, جلوی حمل غذا را سد نکنند. در حقيقت , بوجود آوردن/ آغاليدن قحطی های ساختاری (مثلا در آفريقا-مترجم) به سطح همه گيری(اپیدمی) در جهان امروزی رسيده است . پس "کاشتن بخشی از غذای خود" نه تنها برای محله های جهان اول , بلکه و بخصوص در کشورهای فقیر تر که مجبور به واردات غذاهای اوليه شان شده اند, در حالی که زمين هايشان را به زير کشت کالاهای صادراتی (مثلا., قهوه, نیشکر, موز, یا گوشت گاو ) برده اند, صادق ميباشد (اين سياستهای تحميل شده از طرف 'نهاد بين المللی پول' و 'بانک جهانی' ميباشند- مترجم ).

 ما برای شروع به تهیه مواد غذائی نیاز به مزارع نداریم . ما می توانیم آن را در پشت حیاط مان و یا در باغچه های پشت بام انجام دهیم . ما می توانیم به ساخت گلخانه هائی با انرژی خورشیدی اقدام نموده, و سعی به آبزی پروری(1) و آبکشتی  کنیم (2). راههای زیادی برای شروع رهایی از کمپانیهای بزرگ کشاورزی(3) وجود دارد.
(1)Aquaculture
(2) Hydroponics
(3)Agribusiness

Keine Kommentare: