Dienstag, 19. April 2016


آزاد شدن: ساختن انجمنهای دموکراتیک خود مختار/اوتونوم محله ها
 نوشته رفیق : جیمز هرود
Getting Free
Creating Association of Democratic 
Autonomous Neighborhoods
James Herod
این کتاب را بزبان انگلیسی میتوانید در سایت ذیل بخوانید
http://www.jamesherod.info 
*********************
ترجمه از : پیمان پایدار
==========================


قسمت شانزدهم از فصل هفتم
Organize Locally to Stop Rulling-Class Offensive
in the Community
به سازماندهی محلی دست زده و جلوی تهاجم طبقه حاکم به 
کومونیته امان را بگیریم . 

نمونه های متعددی از این در حال حاضر وجود دارند. شهرها برای جلوگیری از ورود 'وال مارت'1 و نابودی کسب و کارهای کوچک محلی بسیج شده اند. کومونیته ها با سازماندهی خود و فشار آوردن به پاک کردن ضایعات سمی2 اقدام نموده اند. محله ها برای جلوگیری کردن از ساختن و رد شدن بزرگرا ه ها از وسط خانه هایشان بسیج شده اند. برخی از گسترش حومه ها (هر چند لعنتی کم ) مسدود شده است; پروژه های سد سازی ها متوقف شده اند; جنگل ها، تالاب ها و جلبکها نجات  یافته اند و غیره. این همان جائیست که سرمایه داران میبایست متوقف شوند- در محله ها ، کومونیته هایمان . چرا؟ به این خاطر که قدرت ما در آنجاست.
(1) Wal -Mart
بزرگترین هایپر مارکت در جهان که متعلق به خانواده سام والتون آمریکائی- واقع در 'بنتون ویل' آرکانزاس - منطقه ای در وسط غربی  آمریکا میباشد. شرکتی چند ملیتی که زنجیره ای از فروشگاه های ارزان قیمت(که در آن از شیر مرغ تا جان آدمیزاد بفروش میرسد) را دارا میباشد. دفتر مرکزی  اش  در سال 1962 توسط سام والتون تاسیس شد و تا 29 فوریه سال 2016 دارای 11,527 فروشگاه و باشگاه در 27 کشورمیباشد.  این شرکت تحت نام 'وال مارت' در ایالات متحده و کانادا فعالیت می کند. و در آمریکای مرکزی(مکزیک ...) به نام 'وال مارت آمریکای مرکزی'، به عنوان Asda  در بریتانیا، و  Seiyu در ژاپن, و به عنوان ' بست پرایز'( 'بهترین قیمت') در هند. و در آرژانتین و برزیل و کانادا کاملا تحت مالکیت خود فعالیت میکند. همچنین صاحب باشگاه خرده فروشی ای بنام ' انبار کلوب سام' نیز میباشد .   
Sam's Club retail warehouses
وال مارت بزرگترین شرکت در جهان است و براساس درآمد با توجه به فهرست 'فورچون 500 جهانی'(بخوان 500 تا از بزرگترین سرمایه داران/کمپانی ها در جهان) در سال 2014 محسوب میشود. همچنین به عنوان بزرگترین کارفرمای خصوصی در جهان با 2.2 میلیون کارمند است. بعنوان کار و کسب خانوادگی توسط وارثان سام  والتون کنترل می شود. این خانواده بیش از 50 درصد سهام را دارا میباشد.و بعنوان یکی ازبا ارزش ترین شرکتهای جهان در بازار بورس نیز هم هست. همچنین بزرگترین خرده فروش مواد غذایی در ایالات متحده در سال 2015، با 59.8 درصد فروش  یعنی 288 میلیارد دلار آمریکا در ایالات متحده از آن خود کرده است- تهیه و تلخیص توسط مترجم از ویکی پیدیا .
(2)Toxic dumps
  
حتی اگر صد هزار مبارز/ میلیتانت بگونه مرتب / هر از چند وقت در شهرها و پایتختها ی سراسر جهان  برای اعتراض در روز اجلاس جلسات سران طبقات حاکم بر جهان دور هم جمع شوند، این اصلا قابل مقایسه نیست با ده ها یا صدها میلیون نفر در سراسر جهان که میتوانند درگیر مبارزات در سطح محلی باشند . بیشتر مردم نمیتوانند به تظاهرات های منطقه ای، ملی، یا قاره ای بروند. آنها میبایست مشغول کار باشند و نمیتوانند شغل خود را ترک کنند، یا مسئولیت های خانوادگی دارند. به علاوه سفر کردن گران است و فراتر از بودجه بسیاری از مردم . از این رو،اعتراضات در اجلاس جلسات بیشتر محدود میشود به دانشجویان مرفه تر و دیگر مشاهیر جنبش که می توانند در سطح ملی یا جهانی فعالیت کنند. با این وجود فقط یک سری محدود از افراد کم در آمد میتوانند برای رفتن به این وقایع با در نظر گرفتن تعطیلات، پس انداز و امثالهم حضور بهم رسانند، اما آنها اکثریت نیستند. علاوه بر این، برای قادر بودن در شکست واقعی سرمایه داران در سطح جهان، ما می بایست به کنترل دولت های ملی دست بزنیم ، و این طبعا در دستور کار ما نمیباشد. پس هر چند اعتراضهای ملی و جهانی برای برجسته کردن مسائل، بیان مطالبات، و قرار دادن فشار بر حاکمانمان مفید باشند، در سطح محلی است که میبایست جنگهای واقعی را به پیش برد.

Keine Kommentare: