Freitag, 15. April 2016


آزاد شدن: ساختن انجمنهای دموکراتیک خود مختار/اوتونوم محله ها
 نوشته رفیق : جیمز هرود
Getting Free
Creating Association of Democratic 
Autonomous Neighborhoods
James Herod
این کتاب را بزبان انگلیسی میتوانید در سایت ذیل بخوانید
http://www.jamesherod.info 
*********************
ترجمه از : پیمان پایدار
==========================


قسمت چهاردهم از فصل هفتم
Support Orthomolecular Medicine and

  the Preventive Heath Care Movement


از دواهای اورتومولکولی (ويتامين و املاح معدنی برای بهسازی توازن مواد مخدی در مولکول های بدن) و جنبش پيشگيرانه برای سالم ماندن حمايت کنيد .

علت وجودی پیاده کردن علم پزشکی بگونه کنونی, بعنوان نهاد مصدر کار همانند مدارس, شرکت ها, و خود دولت , برای کنترل کردن ما ميباشد . این نهاد در ضمن ميخواهد به ما دوا بفروشد, قطعه قطعه امان کند(باقيمتی بالا) تا مجبور شویم بارها و بارها برگرديم . ما ميبايستی شروع به آزاد کردن خود کنيم با کم کردن نفوذشان بر روی زندگيمان , با در آوردن دل و روده قدرتشان . بهترين راه برای انجام اینکار  مريض نشدن است . ما ميبايستی سلامتی خود را در دستمان گرفته و یاد بگيريم که چگونه از خود محافظت کنيم . برداشتن يک قدم در اين راستا همانا به مثابه حمایت و جانبداری کردن از اورتومولکولی ميباشد - فلسفه جديدی از سلامتی و مريضی که توسط  لاينوس پاولينگ (*) و همکارانش در سالهای 1970 بنيانگذاری شد, اما در واقع بیشتر تبلوری طولانی ست از آلترناتيو شیوه های سلامتی ديرينه ,هر چند يقينا با ويژگی جديد و بنيان علمی قويتر .

(*)Linus Pauling

 ما میبایست بعنوان آخرين چاره به دکتر و بيمارستان برويم , و وقتی رفتيم ميبايستی در مورد هر عملی که ميکنند سئوال کنيم . هيچگاه نگذاريم که به ما بمانند يک تيکه گوشت برخورد کنند . هيچگاه نگذاريم که حتی یک کار کوچکی بدون مجبور کردنشان به توضيح کامل بر روی ما انجام دهند و صبر کنند تا ما تصميمی مبنی بر قبول تجويزشان برای مداوا شدن بگيريم .

 بعضی از ما ها همچنین ميبايستی سعی در بنيان  گذاردن کلينيک هايی در محله مان  کنيم . اين مشکل خواهد بود چرا که دارو بگونه سفت و سخت تحت کنترل دولت است, در کنار کمپانی های داروسازی, شرکت های بيمه, و خود دکترها در سازمانهای حرفه ایشان . معهذا, بعضی پيشرفت ها را حتمن در جهت کلينکهای تحت کنترل محله ای ميتوان برداشت حتی اگر در ابتدا در حيطه آموزشی برای گسترش جنبش بهداشت پيشگيرانه باشد. اين کلينيک ها بعدها به عنوان ابزاری برای بدست گرفتن کنترل سيستم بهداشتی در محله های خود مختار دموکراتيک مان تبديل خواهند شد .

 طبیعتا، افرادی که در حال حاضر در بیمارستان ها کار می کنند میبایست دست به  تشکیل انجمن های کارکنان بزنند با این دید که نهایتا بيمارستان ها را تحت کنترل خود در آورند. اما بدست گرفتن بيمارستانها احتمالا حدودا موقعی رخ خواهد داد که عملا بدست گرفتن کارخانه ها, مزارع , دفاتر, و فروشگاه ها امکان پذیرشوند. در این فاصله, ما میبایست خود را با اقدام بر مراقبتهای بهداشتی پیشگیرانه از جریان اصلی پزشکی آزاد گردانیم و به ایجاد کلینیک های مستقل محله دست بزنیم .
 

Keine Kommentare: