Freitag, 29. April 2016


آزاد شدن: ساختن انجمنهای دموکراتیک خود مختار/اوتونوم محله ها
 نوشته رفیق : جیمز هرود
Getting Free
Creating Association of Democratic 
Autonomous Neighborhoods
James Herod
این کتاب را بزبان انگلیسی میتوانید در سایت ذیل بخوانید
http://www.jamesherod.info 
*********************
ترجمه از : پیمان پایدار
==========================

قسمت 21م از فصل هفتم
Support Independent Media

 از رسانه (های-م) مستقل حمایت کنید


آنچه در دهه 1960 به عنوان روزنامه های زیرزمینی آغاز شد، و به شکوفا شدن
 در 1970s و 1980s به عنوان مطبوعات جایگزین/ آلترناتیو ادامه یافت، در دهه سالهای 1990 به عنوان رسانه ای مستقل عرض اندام کرده است . این نام بسیار بهتریست. چرا انتشارات ما میبایست بعنوان آلترناتیو تلقی شود به جای جریان اصلی(1) ، به جای اینکه بالعکس باشد؟ هر چه باشد این انحصارات کمپانیهای غول پیکر رسانه ای هستند که معتبر نیستند، چیزی جز ماشین تبلیغاتی نبوده، و بنابراین خارج از اصول، متقلب ، حاشیه ای، براساس علائق ویژه (سود)، دشمن زندگی  انسانی، زیرزمینی، و غیر اخلاقی . پس چرا این میبایست جریان اصلی در نظر گرفته شود ؟ خوب البته این جریان اصلی برای سرمایه داری است، و بخاطر همین اصطلاح  جریان اصلی برای ما کلمه کثیفی ست . هنوز .
 (1)mainstream
 
رسانه های مستقل ما در حال حاضر متشکل از صدها روزنامه ، مجلات،
خبرنامه ها، ژورنالها،'زینز'(2) و منجمله رادیو و تلویزیون مستقل هستند. جذاب ترین توسعه در این زمینه، فقط در چند سال گذشته، از زمان نبرد سیاتل در نوامبر سال 1999 ایجاد سریع ، در مقیاس جهانی، مراکز رسانه مستقل(3) با استفاده از اینترنت میباشد. این مراکز جمع آوری میکنند متون نوشتاری، گزارش(های-م) صوتی و تصویری در مورد رویداد های جاری و آنها را در دسترس هر کسی که به اینترنت مجهز است میگذارند. این ابتکار بسیار مهم و استراتژیکی ست . بنظر می آید که نسل جدید فعالان از لحاظ رسانه ای بسیار زرنگ و دانا باشند، به مراتب از نسل های گذشته مبارزان مهارت هایشان بیشتر است . آنها به نظر می رسد تا تمرکز بیشتری بر نقش مرکزی رسانه ها از خود نشان میدهند، و در نتیجه چگونه مبارزه در این عرصه حیاتی است.
 (2) zines نشریاتی که - عمدتا-  بشکل دستنویس و تک نفره پیرامون مسایل وسیع جامعه شناسانه، فلسفی و هنری همه گیر شده است. این نشریات و مجله گونه ها، اغلب اوقات در اندازه های کوچک و بعضا متوسط بصورت سیاه و سفید و بدون دنگ و فنگ گرافیکی عرضه میشوند و طبعا بیشتر به محتوا توجه میکنند تا ظاهری آراسته و شسته رفته.
Indymedia(3) 

Keine Kommentare: