Dienstag, 12. April 2016


آزاد شدن: ساختن انجمنهای دموکراتیک خود مختار/اوتونوم محله ها
 نوشته رفیق : جیمز هرود
Getting Free
Creating Association of Democratic 
Autonomous Neighborhoods
James Herod
این کتاب را بزبان انگلیسی میتوانید در سایت ذیل بخوانید
http://www.jamesherod.info 
*********************
ترجمه از : پیمان پایدار
==========================


قسمت سیزدهم از فصل هفتم
Set up a Neighborhood Storehouse to Facilitate Muual Aid
 راه اندازی انبار محله به منظور تسهیل  کمک متقابل


در ابتدا, این صرفا یک انباری ای خواهد بود که در آن افراد می توانند چیزهائی را که  نیاز نداشته در آن گذاشته و چیزهائی را که نیازمندش هستند بر دارند . این می تواند شامل مواد غذایی باشد، برای مثال، همینکه مردم در محله شروع به رشد هر چه بیشتر و بیشتر مواد غذایی خود میکنند . فرد و یا خانواده ای که بیشتر از نیازش مواد غذایی تولید کرده آنرا در انباری خواهد گذاشت، جائی که افراد و خانواده های نیازمند می توانند از آن بردارند . این راهی برای تسهیل کمک متقابل و اشتراک گذاری خواهد بود. همچنین می تواند شامل لباس، به خصوص لباس کودکان باشد. از آنجائی که کودکان بزرگ میشوند و لباسهایشان تنگ, لباس هایشان را می توانید در آنجا قرار داده (و یا بازگردانید به) انبار تا سپس در دسترس بچه های دیگر که نیازمند هستند قرار بگیرد. همین کار را با اسباب بازی و دیگر اقلام، بمانند کتاب، ظروف، مبلمان، لوازم خانگی , گلدانهای اضافی، ضایعات چوب, و ابزار میتوان کرد.
 
همینکه محله بیشتر و بیشتر از بازار آزاد می شود، بیشتر و بیشتر ضروريات زندگی (و حتی غیر ضروریات) از طریق انبار فراهم میگردد . در نهایت، همه محصولات-صنعتی،کشاورزی، و غیره- به انبار ها راه خواهند یافت . بعد از  اینکه نیازهای
محله برآورده شدند ، تولیدات مازاد و بیش از حد مبادله خواهند شد با محله های دیگر. ممکن است انبارهای بین محله و یا منطقه ای  برای یکسری اقلام وجود داشته باشند . از طریق استفاده از ترتیباتی اینچنینی ست که ما در نهایت قادر خواهیم شد پول را ملغی سازیم .
 
راه اندازی چنین انباری چیزیست که میتوان همین الان ، در هر محله ،انجام داد. در برخی از کومونیته ها، در حال حاضر، سازمانی مشابه در قالب انواع مختلفی از  فروشگاه های صرفه جویی (مانند 'ارتش رستگاری1' یا 'حسن نیت2') موجودند. اگرچه، کالاهای این فروشگاه ها معمولا اهدا شده اند، با این وجود این اقلام برای پول به فروش می رسند. اما در انبار داوطلبانه سازمان یافته و هدایت  شده ، پول می تواند حذف شود.
Salvation Army (1) / (2) Goodwill Store

Keine Kommentare: