Samstag, 9. April 2016


آزاد شدن: ساختن انجمنهای دموکراتیک خود مختار/اوتونوم محله ها
 نوشته رفیق : جیمز هرود
Getting Free
Creating Association of Democratic 
Autonomous Neighborhoods
James Herod
این کتاب را بزبان انگلیسی میتوانید در سایت ذیل بخوانید
http://www.jamesherod.info 
*********************
ترجمه از : پیمان پایدار
==========================

قسمت دهم از فصل هفتم
Will Your House to a Community -Controlled Trust Fund
خانه خود را بعنوان ارث به صندوق وجه امانی تحت کنترل کومونیته قرار دهید

 اگر شما صاحب یک خانه هستید در نظر بگیرید آنرا به صندوق وجه امانی (یا سپرده مالی) تحت کنترل کومونیته واگذار کنید، وقتی دار فانی را وداع گردید، و یا شاید حتی زودتر. همین کار را برای هر گونه دارائی های مالی دیگر که شما ممکن است داشته باشید انجام دهید. این سپرده های مالی از نظر قانونی می توانند محدود به اهداف خاصی باشند که شما میتوانید تعیین کنید . بنابراین اموالتان می تواند از بازار برداشته  شده و در راستای کمک به ایجاد زیرساخت های مردمی برای حمایت از مبارزات آزادیبخش مورد استفاده قرار گیرد. تصور کنید که ما امروز در چه موقعیت قوی تری می بودیم اگر مبارزین ضد سرمایه داری به انجام اینکار در یک قرن و اندی گذشته دست زده بودند.

******************** 


قسمت یازدهم از فصل هفتم

 Start Switching to Solar / Wind Energy

شروع به تعویض به انرژی خورشیدی/ بادی

اين برای کسانی که در روستاها و شهرهای کوچک زندگی ميکنند ساده ترين خواهد بود . در آنجا از قبل واحدهای خورشيدی و بادی برای فراهم کردن تمامی احتياجات الکتريکی محيط کوچک موجود می باشد . برای کسانی که در شهرهای پر جمعيت و حومه هايشان زندگی می کنند سخت ترين خواهد بود . انرژی خورشيدی و بادی روز بروز ارزان تر شده است . بقول معروف
، نزديک گل کردنش هست، اما در زير کنترل کمپانی ها - تاسيسات وسيع خورشيدی و بادی به شبکه های تحت کنترل خويش تغذيه برقی می رسانند . کاری که کومونيته ها و حتی خانواده های خصوصی می بايستی بکنند همانا استفاده از تکنولوژی جديد برای رها ساختن خويش از اين شبکه،و بالنتيجه بدست آوردن اندازه ای از خود کفائی و خود مختاری ست . ممکن است زمانی برسد که موجب تفاوتی بین بقا و مرگ گردد . حال آنکه، برای امروز، اين قدمی است اساسی به سمت بدست گرفتن قدرت, در دو سو , بدر آوردنش از دست سرمايه داران و برگرداندنش به کومونيته های دموکراتيک، که متعلق به آنست. 

Keine Kommentare: